[Refräng]
Halli hallå - har du köpt blåbär,
Jag har köpt glass - med smak av slånbär,
För det är så gott i - ...för det sa Pavarotti!
[Vers 1]
En solig dag på torget, jag gick runt och såg mig om,
En dam hon sålde blåbär, jag tänkte, "Det här blir bra som rom!"
Men sen hörde jag nåt annat, från ett stånd precis bredvid,
Slånbärsglass och lite skvaller, det är här jag vill ta vid.
[Refräng]
Halli hallå - har du köpt blåbär,
Jag har köpt glass - med smak av slånbär,
För det är så gott i - ...för det sa Pavarotti!
[Vers 2]
En kille stod och skrattade, med blåbär på sin kind,
Han sa: "Slånbärsglass, min vän, det är ju blåbärsglassens synd!"
Jag tog en sked och smakade, det var som en symfoni,
Och jag hörde hur det sjöngs i kör, som en arias melodi.
[Refräng]
Halli hallå - har du köpt blåbär,
Jag har köpt glass - med smak av slånbär,
För det är så gott i - ...för det sa Pavarotti!
[Brygga]
När livet känns surt som slånbär ibland,
Finns blåbärsglädje i din hand,
Och om du tvekar, hör min sång,
För Pavarotti hade rätt varje gång!
[Refräng x2]
Halli hallå - har du köpt blåbär,
Jag har köpt glass - med smak av slånbär,
För det är så gott i - ...för det sa Pavarotti!